IJMO
Uluslararası Gençler Matematik Olimpiyatı (IJMO), her yıl Asya’daki farklı ülkelerde düzenlenen uluslararası bir matematik yarışmasıdır. IJMO, SIMCC’ye katılan her ülkede potansiyel genç matematik yeteneklerini belirlemek ve teşvik etmek için SIMCC tarafından Asya ülkelerindeki Ulusal Matematik Dernekleri ile işbirliği içinde organize edilmektedir.
IJMO, öğrencilerin etkileşimde bulunmaları ve değerli rakiplerine karşı rekabet etmeleri için küresel bir platform sağlamayı amaçlamaktadır. IJMO, uluslararası matematik yarışmaları arenasında her öğrencinin matematikteki potansiyelini ve yeteneğini sergilemek için ideal bir platformdur! IJMO, öğrencileri Sınıf seviyesinin ötesinde derin kavramsal anlayış ve mantıksal düşünme becerileri ile güçlendirir. Bu, her öğrencinin potansiyelini sınıf düzeyinin ötesine etkili bir şekilde uzatarak, zorlu Matematik Olimpiyatı problemlerini çözmek için çok daha yüksek düzeyde mantıksal ve analitik becerileri daha iyi uygulamalarına olanak tanır. IJMO’daki sorular, her öğrencinin daha yüksek düzeyde kavramsal anlama ve mantıksal düşünme becerilerini geliştirmek için dikkatlice tasarlanmıştır.
Format
Süre: 90 dakika
Yarışmacı başlangıçta 20 bonus puanla başlar. Her seviye için yarışma kağıtları 30 soru içerir.
Ders Programı
İlkokul 1-4 (Sınıf 1-4)
- Aritmetik ve İstatistik
- Geometri ve Ölçüm
- Model yöntemini (veya diğer herhangi bir cebirsel olmayan yöntemi) kullanarak kelime problemlerini çözme
- Rutin olmayan problem çözme (sayı örüntüleri, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemleri ve basit şifreleme dahil)
İlkokul 5-6 (Sınıf 5-6)
- Aritmetik ve İstatistik
- Geometri ve Ölçüm
- Model yöntemini (veya diğer herhangi bir cebirsel olmayan yöntemi) kullanarak kelime problemlerini çözme
- Rutin olmayan problem çözme (sayı örüntüleri, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemleri ve basit şifreleme dahil)
Ortaokul 1 (Sınıf 7)
- Aritmetik ve Cebir, Geometri, Grafikler ve Hesaplama
- İstatistik
- Rutin olmayan problem çözme (sayı örüntüleri, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemleri ve kriptoritmalar dahil)
Ortaokul 2 (Sınıf 8)
- Aritmetik ve Cebir
- Geometri, Grafikler ve Hesaplama
- Pisagor Teoremi, İstatistik
- Rutin olmayan problem çözme (sayı örüntüleri, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemleri ve kriptoritmalar dahil)
Ortaokul 3-4 (JC1-2/Sınıf 9-12)
- Aritmetik ve Cebir
- Geometri, Grafikler ve Hesaplama
- Pisagor Teoremi ve Trigonometri
- İstatistik ve Olasılık
- Rutin olmayan problem çözme (sayı örüntüleri, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemleri ve kriptoritmalar dahil)
VANDA
Vanda, dünya çapında her yıl düzenlenen Uluslararası Bilim Yarışmasıdır. Öğrencinin, soruyu çözmesine yardımcı olacak gizli bilgileri ortaya çıkarmak için eleştirel ve yaratıcı düşünme becerisine odaklanır. Vanda, ilköğretim 3’ten ortaöğretim 4’e (3. Sınıftan 11. Sınıfa) kadar olan öğrenciler içindir. Singapur Okulu Bilim Müfredatını yakından takip eder ve öğrencileri öğrendikleri içerik seviyelerine göre test eder. Bu, katılımcıların bazı sorulara aşina oldukları için saf Olimpiyat kağıtlarına kıyasla daha iyi yapmalarını sağlar. Vanda, yarışmada çok güçlü bir ekip çalışması bileşenine sahiptir ve Altın kazanan grup, yüksek düzeyde işbirliği ve karşılıklı destek gösterecektir. Bu beceriler son derece değerlidir ve kazananlarımızdan bazıları, kabul görüşmeleri sırasında VANDA Science Global Finals aracılığıyla kazandıkları deneyimlerini paylaşarak en iyi okullara kabul edilmeye hak kazanmıştır.
TUTKUNUZU ATEŞLEYİN
Vanda, öğrencilerin bilime olan gizli tutkusunu ateşliyor! Vanda, meraklarını uyandırmak için sorularda bir dizi ilginç içerik sağlıyor ve onları bilim dünyasının derinliklerine inmeye teşvik ediyor.HERKES İÇİN BİR FIRSAT
Vanda, öğrencileri müfredatlarına ve öğrenilen içerik düzeylerine yakından takip eden bir Bilim Olimpiyatı Yarışmasına maruz bırakır. Bu, onlara daha zorlu bilim yarışmalarına katılma ve Bilimde A * puan almaya başlama güvenini verir.DAHA BÜYÜK YÜKSEKLİKLERE ULAŞMAK
Vanda, öğrencilerin çeşitli bilim olimpiyat kağıtları ile doğru ortamda rahat olmalarına yardımcı olur. Vanda, öğrencilerin gelecekte daha zorlu Bilim Olimpiyatları Yarışmalarında yer almaya devam etmeleri için bu deneyimi kullanmalarını istiyor.Format
1. Tur - Yazılı Kağıt (Bireysel)
Süre: 90 dakika
Puanlama:
Başlangıç Bonusu = 5 puan
Bölüm A = 10 puan
Bölüm B = 30 puan
Bölüm C = 40 puan
Toplam Puan = 85 puan
Her makale için toplam soru sayısı 25’tir.
Soruların %80’i müfredattan olup, üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeye, muhakeme ve analitik becerilerin geliştirilmesine, karar verme ve problem çözme becerilerine odaklanmaktadır.
Buna ek olarak, yarışma, yeni alanlar keşfetmeye istekli ve istenen 21. yüzyıl yetkinlikleriyle uyumlu yeni şeyler öğrenmek için farklı bağlamlara yanıt verme esnekliğine sahip, açık ve sorgulayıcı bir zihne sahip olmayı güçlü bir şekilde teşvik eder. Bu nedenle, soruların kalan %20’si müfredat dışıdır.
2. Tur - Takım Mücadelesi
Süre: 3 saat
Sorular
- Problem çözme soruları (%30)
- Modifikasyon soruları (%50)
- Tasarla ve açıkla (%20)
Bölüm A – Problem çözme soruları
Ekip, kendilerine sunulan deneye dayalı olarak ücretsiz yanıt sorularını yanıtlayacaktır.Bölüm B – Modifikasyon soruları
Ekip, verilen senaryo(lar)a göre deneyde ne gibi değişiklikler yapacaklarına ilişkin soruları yanıtlayacaktır.Bölüm C – Tasarım ve açıklama
Ekip, değiştirilmiş deneylerini Bölüm B’ye göre tasarlayacak ve değişikliklerini açıklayacaktır.- Farklı ülkelerden gelen katılımcılar 4 ila 5 kişilik bir ekip halinde gruplandırılacaktır.
- Her takıma yarışma için bir takım talimatlar, sorular, deney kitleri ve diğer materyaller verilecektir.
- Ekibin kendilerine verilen deneyleri tartışmak için 30 dakikası vardır.
- Takımın bu takım etkinliğinde yaratıcılıklarını ve problem çözme becerilerini kullanmaları gerekmektedir.
Öğrenciler notlarına göre takımlara ayrılacaktır. Takım bölümleri şu şekilde olacaktır:
Ders Programı
3-4. SINIFLAR (İLKOKUL 3-4)
Temalar | Konular |
---|---|
Çeşitlilik | 1. Canlı ve cansız varlıkların çeşitliliği (Genel özellikler ve sınıflandırma) 2. Malzeme çeşitliliği |
Döngüler | 3. Bitki ve hayvanlardaki döngüler (Yaşam döngüleri) 4. Madde ve sudaki döngüler (Madde) |
Sistemler | 5. Bitki sistemi (Bitki bölümleri ve işlevleri) 6. İnsan sistemi |
Etkileşimler | 7. Kuvvetlerin etkileşimi (Mıknatıslar) |
Enerji | 8. Enerji formları ve kullanımları (Işık ve ısı) |
5-6. SINIFLAR (İLKOKUL 5-6)
Temalar | Konular |
---|---|
Döngüler | 1. Bitki ve hayvanlarda döngüler (Üreme) 2. Madde ve sudaki döngüler (madde ve su) |
Sistemler | 3. Tesis sistemi 4. İnsan sistemi 5. Hücre sistemi 6. Elektrik sistemi |
Etkileşimler | 7. Kuvvetlerin etkileşimi (Sürtünme kuvveti, yerçekimi kuvveti, yaylardaki kuvvet) 8. Çevre içindeki etkileşim |
Enerji | 9. Enerji formları ve kullanımları (Fotosentez) 10. Enerji dönüşümü |
7-8. SINIFLAR (ORTA 1-2)
Temalar | Konular |
---|---|
Bilimsel Çalışma | 1. Bilimsel Çaba |
Çeşitlilik | 2. Maddenin Çeşitliliğini Fiziksel Özelliklerine Göre Keşfetmek 3. Maddenin Çeşitliliğini Kimyasal Bileşimiyle Keşfetmek 4. Ayırma Tekniklerini Kullanarak Maddenin Çeşitliliğini Keşfetmek |
Modeller | 5. Işın Işığı Modeli 6. Hücre Modeli – Yaşamın Temel Birimi 7. Maddenin Modeli – Maddenin Parçacıklı Doğası 8. Maddenin Modeli – Atomlar ve Moleküller |
Etkileşimler | 9. Kuvvetlerin Uygulanması ve Enerji Aktarımı 10. Isı Enerjisinin Transferi ve Etkileri 11. Kimyasal Değişiklikler 12. Ekosistemlerdeki Etkileşimler |
Sistemler | 13. Elektrik Sistemleri 14. İnsan Sindirim Sistemi 15. Canlılarda Taşıma Sistemleri 16. İnsan Cinsel Üreme Sistemi |
9. SINIF (ORTA 3)
Temalar | Konular |
---|---|
Fizik | I. ÖLÇÜM 1. Fiziksel Nicelikler, Birimler ve Ölçüm II. NEWTON MEKANİĞİ 2. Kinematik 3. Dinamikler 4. Kütle, Ağırlık ve Yoğunluk 5. Kuvvetlerin Döndürme Etkisi 6. Basınç 7. Enerji, İş ve Güç III. TERMAL FİZİK 8. Maddenin Kinetik Modeli 9. Termal Enerji Transferi 10. Maddenin Termal Özellikleri |
Kimya | I. DENEYSEL KİMYA 1. Deneysel Kimya II.ATOMİK YAPI VE STOKİYOMETRİ 2. Maddenin Partikül Doğası 3. Formüller, Stokiyometri ve Mol Kavramı III.REAKSİYONLARIN KİMYASI 4. Enerji Değişiklikleri 5. Elektroliz 6. Kimyasal Reaksiyonlar |
Biyoloji | I. BİYOLOJİNİN İLKELERİ 1. Hücre Yapısı ve Organizasyonu 2. Maddelerin Hareketi 3. Biyolojik Moleküller II. YAŞAM SÜREÇLERİNİN BAKIMI VE DÜZENLENMESİ 4. İnsanlarda Beslenme 5. Bitkilerde Beslenme 6. Çiçekli Bitkilerde Taşıma 7. İnsanlarda Taşıma 8. İnsanlarda Solunum |
10-11. SINIFLAR (ORTA 4)
Temalar | Konular |
---|---|
Fizik | I. DALGALAR 2. Işık 3. Elektromanyetik Spektrum 4. Ses
II. ELEKTRİK VE MANYETİZMA |
Kimya | I. REAKSİYONLARIN KİMYASI
II.PERİYODİKLİK
III.ATMOSFER IV.ORGANİK KİMYA 5. Organik Kimya |
Biyoloji | I. YAŞAM SÜREÇLERİNİN BAKIMI VE DÜZENLENMESİ
II. HAYATIN SÜREKLİLİĞİ III. İNSAN VE ÇEVRESİ 7. Organizmalar ve Çevreleri |
Singapur Uluslararası Sanat Turnuvası (SIAT)
Etkinlik Singapur Uluslararası Çocuk Medyası (SICM) tarafından, Uluslararası Gençlik Liderliği Bakanlığı’nın (SİNGAPUR) himayesinde, Singapur Sanat Topluluğu Federasyonu (FASS) ve Gençlik Yüzyılı Uluslararası Sanat Eğitimi Merkezi (YCAC) tarafından ortaklaşa düzenleniyor. 100’den fazla uluslararası kurumu ve dünya çapında 40’tan fazla ülkeden 200 önde gelen sanatçıyı bir araya getiren uluslararası bir gençlik sanat yarışmasıdır. SIMCC ve Skolastik, Singapur’un ortak düzenleyicisidir ve bu nedenle SIAT STEAM AHEAD Global Finals Akademik Yarışmalarına dahil edilmiştir. Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik (STEAM) eğitimi son on yılda hızla büyümektedir. Muhtemelen STEM kısaltmasını duymuşsunuzdur. STEM, 2001 yılında Küresel ekonomide en hızlı büyüyen endüstriler olan Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (STEM) merkezli kariyerlere ve/veya müfredata atıfta bulunmanın bir yolu olarak tanıtıldı. Ardından, birçok şirket dünya genelinde rekabet gücünü korumak için teknolojik inovasyonu hızlandırmaya devam ettikçe, STEM’i eğitim çerçevelerine entegre etme hareketi çok fazla ilgi görmeye başladı.
Format
Tüm STEAM AHEAD 2022 katılımcıları, SIAT Küresel Finallerine ücretsiz olarak katılmaya hak kazanır. STEAM AHEAD 2022’ye katılan öğrenciler, hem ülke çapında hem de küresel finallerde değerlendirilecek sanat eserleri sunacaklar. Sonuçlar STEAM AHEAD Global Finals Ödül Töreninde açıklanacak.
Yarışma Kategorileri:
Öğrenci tarafından bağımsız olarak oluşturulan sanat eserlerinin sunulması.
- Erken Çocuklar Kategorisi (1. Sınıftan 4. Sınıfa)
- Çocuk Kategorisi (5. Sınıftan 10. Sınıfa)
- Dünya Gençlik Kategorisi (11. Sınıftan 12. Sınıfa)
Sanat Kategorileri:
- Çin mürekkebi ile boyama kategorisi
- Kaligrafi kategorisi
- Batı resim kategorisi
- Yaratıcı tasarım kategorisi
- 3D Kreasyon(seramik/heykel) kategorisi