Simoc – Bilgi

Singapur Uluslararası Matematik Olimpiyatı Mücadelesi (SIMOC), SIMCC’nin buluşudur. SIMCC, on yıl boyunca Singapur ve Asya Okulları Matematik Olimpiyatını (SASMO) organize ettikten ve çeşitli uluslararası matematik yarışmalarına katıldıktan ve Singapur’da 16 yılı aşkın bir süredir Matematik Savaşçıları ve Akıl Sporları yarışmaları düzenleme deneyiminden sonra bunları yeni bir organizasyona dahil etmeye karar verdi.
İlk SIMOC, 12 Ağustos 2015’te Singapur’da düzenlendi. 13 ülke, 414 katılımcı ve 350’den fazla ebeveyn ve öğretmenle katıldı. 2020’de 16 ülke ve bölgeden 1.120’den fazla yarışmacı, SIMCC’nin küresel yarışmalar düzenlemedeki liderliğini sergileyen COVID pandemisine rağmen çevrimiçi olarak 1. SIMOC’ye katıldı.

AMAÇLAR

  • Yaratıcı düşünmeyi teşvik etmek ve yarışmacıların problem çözme becerilerini geliştirmek
  • Matematikten zevk alma ve bunları gerçek hayatta uygulama becerilerini geliştirmek
  • Farklı ülkelerden gelen öğrenciler arasında uluslararası bir anlayış, paylaşım ve öğrenme kültürünü teşvik etmek
  • Karmaşık sorunları anlama, akıl yürütme ve çözme konusundaki güvenlerini artırmak
  • Öğrenciler ve öğretmenler için bir ağ oluşturmak
  • Öğrencilerin en iyi okullara ve üniversitelere girebilmeleri için önemli kimlik bilgileri sağlamak.

YARIŞMA İÇİN ÖN KOŞULLAR

Adayın SIMOC’a hak kazanmadan önce aşağıdaki ödüllerden herhangi birini alması gerekir:

  • AMO 2023, SASMO 2024  için Altın, Gümüş veya Bronz ödül kazananlar

Yarışma Formatı

Singapur Uluslararası Matematik Olimpiyatı Mücadelesi (SIMOC), yalnızca matematik problemlerini çözme yeteneğinizi test etmekle kalmayıp, aynı zamanda etkileşimli matematiksel oyunlar oynamak ve bulmaca çözmek için bir takım olarak çalışma yeteneğinizi de test eden benzersiz bir matematik yarışması konseptidir. SIMOC size dünyanın dört bir yanından en iyi matematik yetenekleriyle rekabet etme ve ekip olarak birbirinizden öğrenme fırsatı verir.

SIMOC üç kategoriden oluşur:

Ekip Oluşturma

Bireysel Matematik Olimpiyatı turundan sonra, tüm öğrenciler derecelerine göre 3 farklı bölüme ayrılacaktır:

Her bölümde öğrenciler en fazla 9 kişilik takımlara ayrılacak ve diğer takımlara karşı yarışacaktır. Katılımcılar, SIMOC yarışmasının sonuna kadar kendi takımlarında kalırlar. Her takım, takımın cevaplarını girmesi için bir takım lideri seçmelidir.

AKIL SPORLARI

Bu, her takıma 1 saat içinde çözmeleri için bulmaca oyunları verileceği bir etkinliktir. Tüm bulmacaları en hızlı çözen veya 1 saat içinde en çok bulmacayı çözen takım kazanan ilan edilecektir.

MATEMATİK DAHİSİ

Bu yıl Maths Warriors’ın yerini Math Master Mind (MMM) alacak.
Ödül kazananlar, cevapların doğruluğuna ve soruları cevaplamak için harcanan süreye göre belirlenecektir. Her soru 1 puan değerindedir.

1. Tur (20 dakika, 20 soru)
İlk turda takımlar işbirliği yapacak, öğretecek ve birbirlerinden öğrenecek. Tüm soruları zaman sınırı içinde çözmek için bir ekip olarak çalışacaklar.

2. Tur (36 dakika, 18 soru)
İkinci tur hız, doğruluk ve ekip çalışmasına odaklanır. Her ekip üyesine 4 dakika içinde cevaplaması için 2 soru atanır ve ekip arkadaşlarından yardım almasına izin verilmez. Gözetmenler, takım kopya çekerken (birbirine yardım etmeye çalışmak, gözetmenin talimatlarına uymamak vb.) takım puanından 2 puan düşecek.

Ders Programı

İlkokul 1-4 (Sınıf 1-4)

  • Aritmetik ve İstatistik
  • Geometri ve Ölçüm
  • Model yöntemini (veya diğer herhangi bir cebirsel olmayan yöntemi) kullanarak kelime problemlerini çözme
  • Rutin olmayan problem çözme (sayı örüntüleri, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemleri ve basit şifreleme dahil)

İlkokul 5-6 (Sınıf 5-6)

  • Aritmetik ve İstatistik
  • Geometri ve Ölçüm
  • Model yöntemini (veya diğer herhangi bir cebirsel olmayan yöntemi) kullanarak kelime problemlerini çözme
  • Rutin olmayan problem çözme (sayı örüntüleri, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemleri ve basit şifreleme dahil)

Ortaokul 1 (Sınıf 7)

  • Aritmetik ve Cebir, Geometri, Grafikler ve Hesaplama
  • İstatistik
  • Rutin olmayan problem çözme (sayı örüntüleri, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemleri ve kriptoritmalar dahil)

Ortaokul 2 (Sınıf 8)

  • Aritmetik ve Cebir
  • Geometri, Grafikler ve Hesaplama
  • Pisagor Teoremi, İstatistik
  • Rutin olmayan problem çözme (sayı örüntüleri, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemleri ve kriptoritmalar dahil)

Ortaokul 3-4 (JC1-2/Sınıf 9-12)

  • Aritmetik ve Cebir
  • Geometri, Grafikler ve Hesaplama
  • Pisagor Teoremi ve Trigonometri
  • İstatistik ve Olasılık
  • Rutin olmayan problem çözme (sayı örüntüleri, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemleri ve kriptoritmalar dahil)