STS Hakkında
Scholastic Trust Singapore Ltd (STS), uluslararası akademik ve kültürel yarışmaları destekleyen, kâr amacı gütmeyen bir kuruluştur. STS, bu yarışmalardan elde edilen gelirler ve bağışlarla, öğrencilerin ve öğretmenlerin hayatlarını dönüştürmeleri için burslar ve mentorluk programları veriyor. Bilgi oluşturma pedagojilerini ve Singapur’un eğitim alanındaki uzmanlığını kullanan STS, akademik yarışmalar ve değerlendirmeler (ACA’lar) aracılığıyla öğretmenleri ve öğrencileri destekler ve rehberlik eder. Gelişmekte olan birçok ülkede eğitimi iyileştirmek için İngilizce, Matematik, Fen, BT, Pedagoji ve Okul Liderliği alanlarında öğretmenler için öncü mesleki gelişim sağlıyoruz. STS, International Junior Honor Society (IJHS), Young Achievers Leadership Academy (YALA), canlı 5 günlük 4 gecelik liderlik kampı ve Southern Illinois Üniversitesi (SIU) Dr. Jared Dorn Bursu ve SIU Uluslararası Öğrenci Öğrenim Burslarını yönetmektedir.
SIMCC Hakkında
SIMCC bir sosyal girişimdir ve yarışma gelirlerinin %20’sini öğrenci ve öğretmenleri desteklemek için bağışlar. SIMCC, Singapur ve Asya’daki en büyük akademik yarışma düzenleyicilerinden biridir. Düşünme oyunları ve yarışmalar yoluyla eğitimi yaygınlaştırmaya, öğrencilerin etkileşim kurmasına, işbirliği yapmasına ve sınırları aşan kalıcı dostluk bağları kurmasına olanak sağlamaktadır. SIMCC’nin Kamboçya (Phnom Penh), Hong Kong/Makao, Hindistan (Mumbai), Endonezya (Jakarta) ve Singapur’da satış ofislerinin yanı sıra 29 yarışma ve değerlendirmede yarım milyondan fazla yarışmacı ile 36 ülkede ortakları bulunmaktadır.
Testin Formatı
Amerikan Matematik Olimpiyatı, dünya çapındaki tüm İlkokul 2 ila 6, Ortaokul 1 ila 4 ve Junior College 1 ve 2 öğrencilerine (veya 2 ila 12. Sınıflar) açıktır.
AMO’nun süresi her seviye için 1 saat 30 dakikadır.
Toplam = 100 puan, yanlış cevaplardan puan düşülmez.
Yarışma sırasında hesap makinelerine izin verilmez.
Matematik için Ortak Temel Standartlar
Mevcut AMO test maddelerinin geliştirilmesinde, Matematik için Ortak Temel Devlet Standartlarına (CCSSM, 2010) danışılır ve AMO matematik yarışması ve onun uluslararası hedef kitlesi bağlamında genişletilir. Artikülasyonlar ve genişletmeler, CCSSM standartlarının yazarlarının görüşlerini yansıtmak zorunda değildir ve genç öğrencilerin matematiksel katılımı ve zenginleştirilmesi amacıyla yalnızca AMO ekibinin görüşleridir.
Ödüller
Katılımcıların İlk %40’ına bir ödül sertifikası ve bir madalya verilecektir. Tüm kazananlar, Singapur’da yapılacak SIMOC 2025’te ve İstanbul’da Aralık ayında yapılacak olan STEAM AHEAD 2024’te yarışmaya davet edilir.
SIMCC ve ICAS/ Reach Assessments tarafından düzenlenen Matematik yarışmalarının zorluk seviyesi
Ders Programı
AMO, ders programını önceden haber vermeksizin değiştirme hakkını saklı tutar.
İlkokul 2-4 (Sınıf 2-4)
- Aritmetik ve İstatistik
- Geometri ve Ölçüm
- Model yöntemini (veya diğer herhangi bir cebirsel olmayan yöntemi) kullanarak kelime problemlerini çözme
- Rutin olmayan problem çözme (sayı örüntüleri, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemleri ve basit şifreleme dahil)
İlkokul 5-6 (Sınıf 5-6)
- Aritmetik ve İstatistik
- Geometri ve Ölçüm
- Model yöntemini (veya diğer herhangi bir cebirsel olmayan yöntemi) kullanarak kelime problemlerini çözme
- Rutin olmayan problem çözme (sayı örüntüleri, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemleri ve basit şifreleme dahil)
Ortaokul 1 (Sınıf 7)
- Aritmetik ve Cebir
- Geometri, Grafikler ve Hesaplama
- İstatistik
- Rutin olmayan problem çözme (sayı dahil desenler, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemler ve kriptoritmalar).
Ortaokul 2 (Sınıf 8)
- Aritmetik ve Cebir
- Geometri, Grafikler ve Hesaplama
- Pisagor Teoremi
- İstatistik
- Rutin olmayan problem çözme (sayı dahil desenler, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemler ve kriptoritmalar).
Ortaokul 3-4 (Sınıf 9-10)
- Aritmetik ve Cebir
- Geometri, Grafikler ve Hesaplama
- Pisagor Teoremi ve Trigonometri
- İstatistik ve Olasılık
- Rutin olmayan problem çözme (sayı dahil desenler, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemler ve kriptoritmalar).
Genç Koleji 1-2 (Sınıf 11-12)
- Aritmetik ve Cebir
- Geometri, Grafikler ve Hesaplama
- Pisagor Teoremi ve Trigonometri
- İstatistik ve Olasılık
- Rutin olmayan problem çözme (sayı dahil desenler, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemler ve kriptoritmalar).