Sasmo – Bilgi

2006 yılında kurulan SASMO, Asya’daki en büyük matematik olimpiyat yarışmalarından biridir. Bugüne kadar 10.000’den fazla okuldan 250.000’den fazla katılımcı SASMO’ya katıldı.

SASMO yarışmaları, öğrenci popülasyonunun kullanılmayan düşünme potansiyelini genişletmeyi amaçlar. SASMO’ya katılımları, onların okul matematiğinin yanı sıra üst düzey düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.

SASMO, öğrenci nüfusunun ilk %40’ına hitap eder ve matematiksel sezgi, muhakeme, mantıksal, yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için öğrencilerin matematiksel problem çözmeye olan ilgisini uyandırmayı amaçlar.

Yarışma Formatı

SASMO, İlkokul 1 ila 6, Ortaokul 1 ila 4 ve JC1/2 öğrencilerine (Uluslararası okullardan 1 ila 12. Sınıf öğrencileri) açıktır. Yarışma için verilen süre 90 dakikadır. Her seviyenin farklı bir makalesi vardır ve 2 bölüm içinde 25 soru içerir:

Ödüller

Yarışmalara ve Ödüllere Hak Kazanma

İlk %40 kazananlar SIMOC’ta (Temmuz 2024’te Singapur’da) yarışmaya davet edilir. Kazananların ilk %20’si, Aralık 2024’te İstanbul’da yapılacak olan STEAM AHEAD 2024’te yarışmaya davet edilir. Öğrencilerin SIMCC’ye kaydolması gerekir ve yarışmaya ilk gelen alır esasına göre girilebilir, bu yüzden mümkün olan en kısa sürede kaydolmanız gerekir.

Ders Programı

İlkokul 2-4 (Sınıf 2-4)

  • Aritmetik ve İstatistik
  • Geometri ve Ölçüm
  • Model yöntemini (veya diğer herhangi bir cebirsel olmayan yöntemi) kullanarak kelime problemlerini çözme
  • Rutin olmayan problem çözme (sayı örüntüleri, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemleri ve basit şifreleme dahil)

İlkokul 5-6 (Sınıf 5-6)

  • Aritmetik ve İstatistik
  • Geometri ve Ölçüm
  • Model yöntemini (veya diğer herhangi bir cebirsel olmayan yöntemi) kullanarak kelime problemlerini çözme
  • Rutin olmayan problem çözme (sayı örüntüleri, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemleri ve basit şifreleme dahil)

Ortaokul 1 (Sınıf 7)

  • Aritmetik ve Cebir, Geometri, Grafikler ve Hesaplama
  • İstatistik
  • Rutin olmayan problem çözme (sayı örüntüleri, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemleri ve kriptoritmalar dahil)

Ortaokul 2 (Sınıf 8)

  • Aritmetik ve Cebir
  • Geometri, Grafikler ve Hesaplama
  • Pisagor Teoremi, İstatistik
  • Rutin olmayan problem çözme (sayı örüntüleri, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemleri ve kriptoritmalar dahil)

Ortaokul 3-4 (JC1-2/Sınıf 9-12)

  • Aritmetik ve Cebir
  • Geometri, Grafikler ve Hesaplama
  • Pisagor Teoremi ve Trigonometri
  • İstatistik ve Olasılık
  • Rutin olmayan problem çözme (sayı örüntüleri, bölünebilirlik testleri, uzamsal görselleştirme, mantık problemleri ve kriptoritmalar dahil)

Bu kapanacak 0 saniye